Trimite pe facebook sau

 

Potrivit doctorului Matthew Stults-Kolehmainen, specialist în chineziologie la Centrul pentru Stres din cadrul Universității Yale, exercițiile fizice, mai ales cele aerobe, precum joggingul, înotul sau ciclismul, acționează asupra stresului. Face asta prin două metode.

 

1.Prin faptul că sportul duce la creșterea ritmului bătăilor inimii, reusește să inverseze daunele cauzate de perioadele stresante asupra creierului. „Stresul atrofiază creierul, mai ales hipocampusul, care este responsabil de foarte multe funcții, în special de memorie. De aceea când ești stresat, uiți mai des lucruri”, spune doctorul Stults-Kolehmainen.

 2. Exercitiile fizice favorizează producția de neurohormoni, care sunt asociați cu o îmbunătățire a funcției cognitive, cu accentuarea stării de bunădispoziție, dar și cu o mai bună capacitate de învățare.

Așadar,  efortul fizic ajută procesele fiziologice din organism, toate fiind implicate în modul în care reacționăm la stres. Și asta nu e tot. Sistemul cardiovascular comunică cu rinichii, care la rândul lor comunică cu sistemul muscular. Ei bine, toate acestea sunt controlate de sistemul nervos central, care colaborează, la rândul lor, între ele.

 


Lasa un mesaj:
!!! Va rugam scrieti un NUMAR DE TELEFON in continutul mesajului !!!